Chocolade American Pancakes.

11-10-2018

Voor de stevige zoete lunch is dit een aanrader! Je kan ze beleggen met fruit of jam, een scheutje ahornsiroop of gewoon zo eten....erg lekker!

  • 1 cup havermoutmeel
  • 1 tl appelazijn
  • 1 el appelmoes
  • 3/4 el cacao (mag je best ruim nemen als je een chocoholic bent)
  • 1/2 tl kaneel
  • 1/2 tl baking soda
  • 1 cup plantaardige melk
  • 1/4 tl zout
  • zakje vanillesuiker

Om te beginnen doe je de azijn bij de melk en zet dit 15 minuten aan de kant. Het heeft even de tijd nodig om karnemelk te worden. Ondertussen voeg je alle droge ingrediënten bij elkaar. 
Na 15 minuten kunnen de droge ingrediënten bij de melk roer dit goed door en dan kan de appelmoes erbij. Roer nog een keer goed door en zet het weer even aan de kant 5 tot 10 minuten zodat de bakingsoda zijn werk kan doen. 

Zet een kleine koekepan op het vuur en doe hier een volle soeplepel beslag in. Zodra de onderkant van de pancake los komt van de pan kan je omkeren. De bovenkant is dan nog nattig en niet droog zoals bij Hollandse pannenkoeken, als je daarop wacht zijn ze aangebrand! 
Dit was voor mij de eerste keer dat ik American Pancakes bakte en waar ik de kant en klare van ooit echt niet lustte vind ik deze zalig. Het deed me denken aan chocoladecake, en wie lust dat nou niet!?


Dit recept is genoeg voor 2 of 3 pancakes.


Eet smakelijk!

Martine v Ouwerkerk

© 2018 Foodblog van Martine. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin