Let's snack!

16-06-2018

Ik ben GEK op kokos en hoewel ik geen hele grote zoetekauw ben vind ik het dus totaal geen straf dat je met kokos zoveel lekkere snackjes kan maken. 
Een poosje terug maakte ik Bounty-bites en het recept wil ik graag met jullie delen:


Bounty-bites:

  • 100 gram kokosrasp (of meel als je niet van de textuur houd) 
  • 2 tot 3 eetlepels kokosroom of santen
  • 1 eetlepel maple of agavesiroop
  • 100 gram pure chocolade
  • bakpapier

De rasp en room/santen meng je in een kom samen met de siroop tot het een mooie kleverige bal is geworden. Van deze grote bal rol je kleine balletjes van ongeveer 1 cm doorsnede. Leg ze naast elkaar op een bord en laat ze in de vriezer even opstijven.
In de tussentijd smelt je de chocolade au bain marie.
Leg op een bord het vel bakpapier neer. 
De balletjes rol je vervolgens door de gesmolten chocolade en leg je op het bakpapier. Als alle balletjes omgeven zijn door chocolade zet je het geheel in de koelkast om de chocolade af te laten koelen. Hierna zijn ze gelijk eetbaar! 
En mocht je er nou een paar overhouden...deze bewaar je dan in een gesloten bakje in de koelkast. 

Groetjes Martine


(Om niks te hoeven verspillen kan je nog een klein beetje raps, wat krentjes, wat nootjes en een tl agavesiroop door de chocolade mengen en in ijsblokjesvormpjes scheppen...ook erg lekker!) 


(foto volgt)

© 2018 Foodblog van Martine. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin