Ouderwets lekker wit brood

20-08-2018

Tja soms heb je ergens zin in en kom je er te laat achter dat je niet alles in huis hebt. Improviseren is dan het credo. 

Vandaag was zo'n dag. Ik had zin in brood, gewoon ouderwets wit brood. Brood van de supermarkt vind ik niet lekker en dan zit er weinig anders op dan het of zelf maken of bij de bakker halen. En kostentechnisch werd het zelf maken.

En net als je jezelf erop verheugd trek je de kast open en kom je er achter dat je alleen nog bapaomeel in huis hebt. Maar ik dacht....meel is meel!
En het restultaat is zo ontzettend lekker dat ik het graag met jullie deel.


  • 300 ml water
  • 500 gr bapaomeel
  • 5 gr droge gist
  • 10 gr zout
  • 10 gr glutenmeel

Broodbakmachine:

Doe eerst het water in de bak en daarna de bloem, in afzonderlijke hoeken de gist, zout en het glutenmeel en zet de machine aan (ik vond hem na afloop van het programma nog erg wit en hem heb een uur extra laten bakken. 

Het resultaat is een erg fluffy en smaakvol wit brood, de textuur doet nog het meest aan cake denken.

Martine v Ouwerkerk

© 2018 Foodblog van Martine. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin