Pasta met hartige witte saus uit de oven.

29-08-2018

Vandaag had ik een restje pasta over en domweg geen zin om het op te warmen. Vroeger zou ik het in de oven gezet hebben met een plak kaas erop. Nou kan dat nog steeds maar ja dan moet je wel net vegan-kaas in huis hebben. Aangezien ik dat niet had maar gaan zoeken of ik niet zelf zoiets kon maken. En jawel, dat kan!

Hartige witte saus voor over de pasta: 

  • 1 el kokosolie
  • 1 el bloem
  • 100 ml kokosmelk
  • 35 ml bouillon
  • mespuntje zwarte peper
  • 1/2 tl mosterd
  • 10 gram edelgist
  • snufje zout (naar smaak) 

Smelt de kokosolie in een pannetje en doe daar de bloem bij, laat die even bakken terwijl je blijft roeren. Voeg dan de kokosmelk en bouillon toe en blijf goed roeren om klonten te voorkomen. 

Laat op matig vuur een minuut of vier koken onder voortdurend roeren tot hij is ingedikt. Haal dan van het vuur af en voeg de rest van de ingrediënten toe. 

Maak een pasta klaar die je lekker vind en doe die in een ovenschaal, doe daar deze saus overheen en zet in een voorverwarmde oven van 200 graden voor ongeveer 20 minuten. 

Ik ben zelf van het matige saus gebruik en voor mij is dit genoeg voor 2 personen, hou je van meer saus verdubbel dan het recept!

Martine v Ouwerkerk

© 2018 Foodblog van Martine. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin