Pesto: Basilicum-Zonnebloempitten

19-08-2018

Er staat een basilicumplant in mijn tuin die maar blaadjes blijft produceren. Al eerder heb ik hem gekortwiekt om pesto te maken en vanmorgen heb ik hem weer voorzien van een kort kapsel. Een ons blaadjes hield ik over aan de knipbeurt!
Ik ben gek op pesto en omdat dat zich goed laat invriezen leek me dit een uitgelezen kans om de voorraad aan te vullen! 

De hoeveelheden heb ik even aangepast omdat 100 gram basilicum wel heel veel pesto geeft. 

  • 20 gram basilicum blaadjes
  • 20 gram zonnebloempitten
  • 1 volle theelepel edelgist
  • 0,5 theelepel zout
  • 0,5 theelepel peper
  • 1 teen knoflook
  • 3 eetlepels olijfolie

En verder is het zo simpel! Doe alle ingrediënten in de keukenmachine en mix tot het een homogene massa is. 

Zodra de pesto klaar is doe ik het in ijsblokbakjes en in de vriezer, als ze bevroren zijn haal ik ze uit de vormpjes en gaan de blokjes bij elkaar in een ziplock zakje. 

Tip: Je kan variëren met het recept als je de hoeveelheden maar hetzelfde houdt. Zo kan je ook ruccola of spinazie gebruiken. In plaats van zonnebloempitten kunnen pijnboompitten natuurlijk ook en zelfs cashewnoten kan je gebruiken. 

© 2018 Foodblog van Martine. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin