Update: 2 maanden plantaardig eten

19-08-2018

Het is even geleden maar hier is dan eindelijk een update. In totaal ben ik nu een maand of 3 bezig, ik weet niet eens meer precies wanneer ik omgeschakeld ben. Het is best een omslag geweest en heeft ook heel wat uurtjes gekost om te beslissen wat ik wel en niet wilde eten en waar mijn eigen grenzen lagen. Die zijn voor mij nu duidelijk. Ik eet 100% plantaardig, ik drink water (met een beetje siroop) en thee en eet geen (of nauwelijks) bewerkte producten meer. Gerafineerde suiker vermijd ik ook waar kan. 
Het klinkt heel streng maar zo voelt het niet. Dit is een leefstijl die bij mij past en dat maakt het makkelijk. In het begin heb ik mijn bloed laten controleren op D3 en B12 en komende week ga ik weer laten prikken dus ben benieuwd of ik bij moet gaan slikken, tot op heden gebruik ik nog geen supplementen. "

Ik eet erg gevarieerd maar om een idee te geven bestaat mijn ontbijt uit een smoothie van 250 gr fruit, havermout, kokos, kaneel en soms iets van matcha of gojibes. 
Lunch is erg gevarieerd, vandaag was het curry van wortel, snijboon en zwarte boon met een restje casave kroepoek die op moest. 
Avondeten gaat gemarineerde champignons met spaghetti en ruccola worden.
Tussendoor eet ik zelden iets, ik heb geen trek tussendoor. Als dat wel zo is is het vaak iets van fruitleer of een Nak'd reep. Ik houd geen rekening met porties, ik eet tot ik vol zit en de rest gaat de koelkast in en eet ik vaak als lunch de volgende dag. 

Ik voel me nu zoveel beter, ik slaap beter en ik heb meer energie. En tot mijn grote verbazing viel ik als vanzelf af. De eerste keer dat ik me kon wegen (ik bezit zelf geen weegschaal) was er 4 kilo af en inmiddels staat de teller op 13,5 kilo. Wat neerkomt op ongeveer een kilo per week. Leuke bonus zal ik maar denken!

De vraag die vaak gesteld wordt is of ik niks mis. Nou heel weinig, chips, chocolade en koekjes kan je plantaardig ook kopen of maken dus die hoef ik niet te missen (ondanks dat ik ze zelden eet) het enige wat ik af en toe mis is pizza en een broodje frikandel. Verder heb ik zoveel nieuwe en zalige gerechten ontdekt dat ik echt niks meer mis! 

Al met al ben ik blij met deze vooruitgang en ben elke dag blij dat ik de stap gezet heb! 


Martine v Ouwerkerk

© 2018 Foodblog van Martine. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin