Wraps!

05-06-2018

Als er nou iets makkelijk is om te maken en om op voorraad te hebben zijn het wel tortillawraps. Voorheen kocht ik ze kant en klaar, tot ik er achter kwam hoe simpel je ze zelf kan maken:

  1. 200 gr bloem (ik gebruikte ordinaire witte bloem omdat ik dat toch het lekkerst vind)
  2. 1/4 tl zout 
  3. 1 el olie (elke olie zal voldoen maar een neutrale olie is het lekkerst, ik gebruikte rijstolie) 
  4. 125 ml lauwwarm water.


Meng alle ingredienten door elkaar, met een lepel want het is erg plakkerig! Tijdens het mengen zie je het vanzelf een bal vormen. Op dat moment is het tijd om het met een vochtige doek af te dekken en een half uur te laten rusten.

Na dit half uur bestrooi je je aanrecht met bloem en verdeel je het deeg in 6 tot 10 ballen, ligt eraan hoe groot je je wrap wil maken. De balletjes rol je uit tot mooie ronde en dunne deeglapjes. Laat een koekepan warm worden en bak de wraps hierin zoder olie gaar aan beide zijden gaar. Zodra ze op bubbelen zijn ze gaar. Je kan ze nu gelijk eten, in de koelkast bewaren en nog makkelijker, je kan ze ook heel goed invriezen!


Groetjes Martine




© 2018 Foodblog van Martine. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin