Het begin.

18-06-2018

Al mijn hele leven heb ik een bijzondere band met eten. Als kind was ik een zeer lastige eter, als puber werd dat alleen maar erger en toen ik eenmaal op mezelf ging wonen toen ik 19 was begon de zoektocht naar wat ik nou eigenlijk wilde eten. Koken heb ik altijd al leuk gevonden. Ik vind het bijna magisch dat je een aantal losse en nikszeggende ingrediënten door wat snijden en koken of bakken ineens een kleurrijk gerecht worden.

Hiernaast ben ik ook nog eens eigenwijs en perfectionistisch wat betekend dat als ik bedacht heb dat een bepaalde combinatie een lekker en kleurrijk gerecht moet worden dan zal dat ook lukken. Het is meer dan eens gebeurd dat ik 10 dagen achtereen vrijwel elke dag hetzelfde at om 1 gerecht te perfectioneren.

De manier waarop ik mijn lijf wil voeden is een zoektocht geweest, vrijwel alles heb ik een keer geprobeerd maar ik blijf terugkomen op zo puur mogelijk. Ik gebruik geen magnetron en doe niet aan pakjes en zakjes, ook kant en klare maaltijden zijn aan mij niet echt besteed. 

En hoewel de smaak van vlees me niet tegen staat eet ik ook geen vlees of andere dierlijke producten meer. Vooral uit overtuiging dat het voor mijn lijf het beste is. Mocht je mijn recepten willen maken en daarbij gebruik willen maken van dierlijke producten staat je dat uiteraard vrij....echter zal je hier dus geen recepten vinden waarbij daar gebruik van is gemaakt. Kooktijden en smaak kunnen daardoor anders uitvallen.

Ik ben nog niet lang bezig als planteter en ook voor mij is het bij tijd en wijle nog een zoektocht. Maar wat een geweldig iets is het! Nog nooit eerder heb ik zoveel passie voor iets gevoeld als ik voor deze manier van eten voel! En ik hoop dat ik die liefde en passie voor voeding over kan brengen middels mijn recepten.

Veel lees en hopelijk ook kookplezier! 

Groetjes Martine

© 2018 Foodblog van Martine. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin